کد مطلب:274957 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:245

بعضی از تکالیف بندگان در زمان غیبت حضرت مهدی
1 - مفهوم بودن برای آن جناب در ایام غیبت آن بزرگوار. از حضرت امام رضا علیه السلام مرویست كه در ضمن خبری فرمود چه بسیار مومنه و چه بسیار مومنی كه متاسف و حیران و محزون هستند در فقدان ماء معین یعنی حضرت حجت علیه السلام.

2 - انتظار فرج آل محمد علیهم السلام در هر لحظه و ترقب بروز و ظهور دولت قاهره و سلطنت ظاهره حضرت مهدی آل محمد علیهم السلام و پر شدن زمین از عدل و داد و غالب شدن دین اسلام بر جمیع ادیان.



[ صفحه 87]



از حضرت صاحب الزمان علیه السلام توقیعی بدست محمد بن عثمان بیرون آمد و در آخر آن مذكور بود كه دعا كنید برای تعجیل فرج همانا فرج شما در آن دعا است.

3 - صدقه دادان برای حفظ وجود مبارك امام عصر علیه السلام بانچه ممكن باشد.

4 - حج كردن و دادن حج بنیابت از امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف

5 - خواندن این دعا اللهم عرفنی نفسك فانك ان لم تعرفنی نفسك لم اعرف نبیك اللهم عرفنی رسولك فانك ان لم تعرفنی رسولك لم اعرف حجتك اللهم عرفنی حجتك فانك ان لم تعرفنی حجتك ضللت عن دینی منتخب الاثر ص 501

6 - خواندن دعای غریق: یا الله یا رحمن یا رحیم یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینك اثباه الهداه 3 ص 475

7 - دعا كردن از برای حفظ وجود مبارك امام عصر علیه السلام از شرور شیاطین انس و جن و اینكه از خداوند پناه بخواهد برای آن وجود شریف از شر جمیع خلق او چنانچه در دعایی كه بعد از زیارت آل یس خوانده می شود آمده است: اللهم اعذه من شر كل باغ و طاغ و من شر جمیع خلقك و



[ صفحه 88]



احفظه من بین یدیه و من خلفه و عن یمینه و عن شماله تا آخر دعا. ما در این مختصر تیمنا و تبركا زیارت آل یس را ختم این تنالیف قرار می دهیم (ختامه مسك).